کافئین

در این مطالعه سیستماتیک مروری مطالعات کوهورت (طولانی مدت) با تاثیرات مختلف در کنار یکدیگر گذاشته شده و مطالعات مشابه کنار هم قرار گرفتند.

این تحقیق که در چین مورد انجام گرفت حدود ۳۵ هزار نفر که در مطالعات ۱ تا ۲۸ ساله تحت نظر بودند مورد مطالعه قرار گرفتند. در این تحقیق افراد به سه دسته کمتر از یک لیوان ، یک تا سه لیوان و بیش از سه لیوان در روز تقسیم شدند و تاثیرات آن از نظر توان شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت  نتایج بررسی مطالعات حاکی از این بود که مصرف قهوه در مقادیر کمتر از یک لیوان در روز تا مقادیر ۳ لیوان سبب کاهش آسیب مغزی و عملکرد شناختی می شود و در مقادیر بیشتر از ۳ لیوان در روز به طور پیش رونده سبب آسیب عملکرد شناختی مغز و بروز بیماری هایی مانند آلزایمر می گردد.

در مورد مصرف قهوه در رژیم غذایی خود نکات زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • قهوه سبب کاهش جذب عناصر حیاتی مانند کلسیم و آهن می گردد مصرف آن را از وعده های غذایی کمی فاصله دار کنید.
  • قهوه به صورت دم کرده خواص بسیار بیشتری نسبت به نوع فوری و دستکاری شده دارد
  • کافی میکس و بسیاری از فرمولاهای تجاری قهوه حاوی شیرخشک ، کالری بالا و چربی ترانس می باشد.
  • همراه قهوه ترجیحا از شکر و قند زیاد یه شیرینی حتی الامکان استفاده نکنید یا در مقادیر کمتر استفاده کنید.
  • از حرارت بالا و بو دادن زیاد قهوه به دلیل از بین رفتن آنتی اکسیدان ها اجنتاب کنید

 

خیابان هزارجریب-دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -دانشکده تغذیه وعلوم غذایی

تلفن مستقیم دانشکده ۳۶۶۸۸۴۸۷

فاکس۳۶۶۸۱۳۷۸

آدرس پست الکترونیکی دانشکدهpr_nutr@mui.ac.ir

کاربران آنلاین

هم‌اکنون ۰ کاربر آنلاین هستند.

ورود کاربر

CAPTCHA
این سؤال جهت بررسی این است که آیا شما یک بازدید کننده انسانی هستید یا نه، و برای جلوگیری از ارسال اسپم خودکار.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
پنجشنبه, ۲۶ مهر, ۱۳۹۷