previous pauseresume next

         

برگزاری جلسه مشترک بین دانشکده تغذیه و علوم غذایی و پژوهشکده صنایع غذایی دانشگاه صنعتی اصفهان

روز شنبه ۱۴ بهمن جلسه مشترک با حضور نمایندگان پژوهشکده صنایع غذایی دانشگاه صنعتی اصفهان و مسئولین و اعضای هیات علمی دانشکده تغذیه و علوم غذایی در محل دفتر شورای ریاست برگزار شد.

دهه فجر انقلاب اسلامی مبارک

مقام معظم رهبري: دهه فجر انقلاب اسلامی -دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهاي اسلامي، مقطع رهايي ملت ايران و بخشي از تاريخ ماست كه گذشته را از آينده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدي دوباره يافت و اين دهه در تاريخ ايران نقطه اي تعيين كننده و بي مانند بشمارميرود. 
امام خمینی (ره): حفظ این پیروزی از اصل پیروزی مشكل تر است . . پیروزی انقلاب رهین همه ملت است . 

آغاز سمینار دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده تغذیه و علوم غذایی

از روز شنبه ۱۴ بهمن  سمینارهای دانشجویان کارشناسی ارشد آغاز می شود.

برگزاری اولین جلسه شورای نظام پیشنهادات دانشکده تغذیه و علوم غذایی

روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه اولین جلسه شورای نظام پیشنهادات دانشکده تغذیه و علوم غذایی برگزار شد. 

برگزاری جلسه ژورنال کلاب در دانشکده تغذیه و علوم غذایی

روز سه شنبه ۳ بهمن ماه جلسه ژورنال کلاب با موضوع
urinary calcium excretion and risk of chronic kidney disease in the general population
توسط خانم دکتر یاحی، با حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان در محل دفتر ریاست برگزار شد.

برگزاری کارگاه مالکیت فکری و ثبت پتنت

کارگاه مالکیت فکری و ثبت پتنت در تاریخ ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه توسط معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار برگزار می گردد.

قابل توجه محققین و اعضای هیات علمی

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران بر اساس اولویت‌های تحقیقاتی فراخوان شده توسط مؤسسه از طرح‌های تحقیقاتی حمایت مالی می‌کند. 

صفحه‌ها

رژیم مدیترانه ای باعث بهبود خلق می شود

رژیم مدیترانه ای باعث بهبود خلق (mood) می شود. بر اساس نتایج مطالعه لی و همکاران که در سال ۲۰۱۴ در استرالیا به انجام رسید پیروی از الگوی غذایی مدیترانه ای در ۲۴ خانم سالم به مدت ۱۰ روز  باعث بهبود خلق گردید. رژیم مدیترانه ای  رژیمی است سرشار از میوه و سبزیجات، ماهی، روغن زیتون، حبوبات و غلات کامل. این رژیم بواسطه داشتن آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین E و C و همچنین منیزیم نقش بارزی در بهبود اختلالات خلق نظیر افسردگی می تواند داشته باشد.

Lee J, Pase M, Pipingas A, Raubenheimer J, Thurgood M, Villalon L, et al.‎ Switching to a 10-day Mediterranean-style diet improves mood and cardiovascular function in a controlled crossover study.‎ Nutrition (Burbank, Los Angeles County, Calif).‎ 2015;‎31(5)‎:647-52.‎
 

کافئین

رژیم غذایی حاوی قهوه منبع مهمی برای آنتی اکسیدان هاست و مصرف روزانه آن تاثیرات مثبتی بر سلامت داشته و باعث کاهش ریسک مرگ و میر ی گردد.

از روی دیگر تا جایی که ما میدانیم هیچ مطالعه ای  تاثیر مصرف مقادیر مختلف قهوه در طولانی مدت بر سلامت مغز و حدود آگاهی  در بیماری های شناختی مشخص نشده است. مطالعات اپیدمیولوژیک اخیر اطلاعاتی در دسترس ما قرار داده اند که مصرف قهوه می تواند تاثیر معنی داری بر اختلالات شناختی بدن بگذارد.در نهایت  نتایج بررسی مطالعات حاکی از این بود که مصرف قهوه در مقادیر کمتر از یک لیوان در روز تا مقادیر ۳ لیوان سبب کاهش آسیب مغزی و عملکرد شناختی می شود و در مقادیر بیشتر از ۳ لیوان در روز به طور پیش رونده سبب آسیب عملکرد شناختی مغز و بروز بیماری هایی مانند آلزایمر می گردد.در مورد مصرف قهوه در رژیم غذایی خود نکات زیر را در نظر داشته باشید:

اشتراک در دانشکده تغذیه و علوم غذایی RSS

 

خیابان هزارجریب-دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -دانشکده تغذیه وعلوم غذایی

تلفن مستقیم دانشکده ۳۶۶۸۸۴۸۷

فاکس۳۶۶۸۱۳۷۸

آدرس پست الکترونیکی دانشکدهpr_nutr@mui.ac.ir

کاربران آنلاین

هم‌اکنون ۰ کاربر آنلاین هستند.

ورود کاربر

CAPTCHA
این سؤال جهت بررسی این است که آیا شما یک بازدید کننده انسانی هستید یا نه، و برای جلوگیری از ارسال اسپم خودکار.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
دوشنبه, ۳ ارديبهشت, ۱۳۹۷