previous pauseresume next

         

میلاد امام هادی (ع )

 

 

  میلاد با سعادت دهمین امام همام مبارک باد.

پیام تسلیت

 

جناب آقای محمد حیدری بنی

 

بانهایت تاسف وتالم درگذشت پدر بزرگوارتان را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض می نمائیم . ما را در غم خود شریک بدانید.

معرفی رئیس دانشکده

 

طی حکمی از سوی ریاست دانشکده جناب آقای دکتراحمداسماعیل زاده آقای دکترمحمدحسن انتظاری با حفظ سمت (معاون آموزشی ) بعنوان جانشین ریاست دانشکده منصوب گردیدند .

خبر فوت دکتر امامی

 

 

انا لله وانا الیه راجعون

 

با کمال تاسف وتالم درگذشت جناب آقای دکتر عبدالرحیم امامی از اساتید وپیشکسوتان تغذیه رابه کلیه اساتید ودانشجویان وکارکنان دانشگاه تسلیت عرض می نماییم .

اطلاعیه کارآموزی

کارگاه کارآموزی در عرصه (مراکز بهداشتی درمانی شهری و خانه های بهداشت) دانشجویان کارشناسی تغذیه در تاریخ ۹۴/۶/۲۱ راس ساعت ۸ صبح در کلاس ۷ تشکیل خواهد شد. لازم به ذکر است به ازای هر روز غیبت در کارگاه،۱ نمره از ۲۰ از نمره کارآموزی غایبین کسر خواهد شد.

جلسه دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد

جلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خانم زهره امینی نوربا عنوان " تعیین علل قطع زودرس شیر مادر و استفاده از شیر خشک (فرمولا) در کودکان ۱۸ –۰ ماهه شهرستان اصفهان" در روز یکشنبه ۱۵ شهریورساعت ده صبح در دفتر ریاست دانشکده برگزار خواهد شد.

اولین همایش تغذیه در طب سنتی

جهت کسب اطلاعات در مورد اولین همایش تغذیه در طب سنتی که مهر ماه جاری برگزار می گردد، اینجا کلیک کنید.

صفحه‌ها

رژیم مدیترانه ای باعث بهبود خلق می شود

رژیم مدیترانه ای باعث بهبود خلق (mood) می شود. بر اساس نتایج مطالعه لی و همکاران که در سال ۲۰۱۴ در استرالیا به انجام رسید پیروی از الگوی غذایی مدیترانه ای در ۲۴ خانم سالم به مدت ۱۰ روز  باعث بهبود خلق گردید. رژیم مدیترانه ای  رژیمی است سرشار از میوه و سبزیجات، ماهی، روغن زیتون، حبوبات و غلات کامل. این رژیم بواسطه داشتن آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین E و C و همچنین منیزیم نقش بارزی در بهبود اختلالات خلق نظیر افسردگی می تواند داشته باشد.

Lee J, Pase M, Pipingas A, Raubenheimer J, Thurgood M, Villalon L, et al.‎ Switching to a 10-day Mediterranean-style diet improves mood and cardiovascular function in a controlled crossover study.‎ Nutrition (Burbank, Los Angeles County, Calif).‎ 2015;‎31(5)‎:647-52.‎
 

کافئین

رژیم غذایی حاوی قهوه منبع مهمی برای آنتی اکسیدان هاست و مصرف روزانه آن تاثیرات مثبتی بر سلامت داشته و باعث کاهش ریسک مرگ و میر ی گردد.

از روی دیگر تا جایی که ما میدانیم هیچ مطالعه ای  تاثیر مصرف مقادیر مختلف قهوه در طولانی مدت بر سلامت مغز و حدود آگاهی  در بیماری های شناختی مشخص نشده است. مطالعات اپیدمیولوژیک اخیر اطلاعاتی در دسترس ما قرار داده اند که مصرف قهوه می تواند تاثیر معنی داری بر اختلالات شناختی بدن بگذارد.در نهایت  نتایج بررسی مطالعات حاکی از این بود که مصرف قهوه در مقادیر کمتر از یک لیوان در روز تا مقادیر ۳ لیوان سبب کاهش آسیب مغزی و عملکرد شناختی می شود و در مقادیر بیشتر از ۳ لیوان در روز به طور پیش رونده سبب آسیب عملکرد شناختی مغز و بروز بیماری هایی مانند آلزایمر می گردد.در مورد مصرف قهوه در رژیم غذایی خود نکات زیر را در نظر داشته باشید:

اشتراک در دانشکده تغذیه و علوم غذایی RSS

 

خیابان هزارجریب-دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -دانشکده تغذیه وعلوم غذایی

تلفن مستقیم دانشکده ۳۶۶۸۸۴۸۷

فاکس۳۶۶۸۱۳۷۸

آدرس پست الکترونیکی دانشکدهpr_nutr@mui.ac.ir

کاربران آنلاین

هم‌اکنون ۰ کاربر آنلاین هستند.

ورود کاربر

CAPTCHA
این سؤال جهت بررسی این است که آیا شما یک بازدید کننده انسانی هستید یا نه، و برای جلوگیری از ارسال اسپم خودکار.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
دوشنبه, ۳ ارديبهشت, ۱۳۹۷